Wiosenny detoks – warto czy nie warto?

Za oknem coraz cieplej, a my częściej mamy ochotę na coś lekkiego do schrupania czy wypicia. Dzisiaj opowiem Wam trochę o detoksie, o którym już chyba wszystko pisano w Internecie. Zatem warto czy nie warto oczyszczać organizm?

BEZ ZDROWEJ DIETY ANI RUSZ

To trochę tak, jakby kazać tygrysowi w zoo jeść przez tydzień zieleninę zamiast świeżego mięsa – efekty będą raczej opłakane. Tak samo jest w przypadku człowieka. Oczyszczanie organizmu ma sens, kiedy na co dzień przynajmniej względnie dbamy o to, co trafia do naszych ust. Wtedy detoks będzie faktycznie zbawienny, ponieważ oczyści nasz przewód pokarmowy, a przez to zwiększy wchłanianie składników odżywczych i poprawi nasz ogólny stan zdrowia.

OCZYSZCZANIE PRZY ZDROWEJ DIECIE, PARADOKS?

Nawet osoby, które bardzo dbają o swoją dietę, powinny od czasu do czasu skorzystać z detoksu. Dlaczego? W dzisiejszych czasach nasza żywność narażona jest na zanieczyszczenia i to już od moment zasadzenia (zanieczyszczenie powietrza, pestycydy), przez sposób przechowywania (tworzenie się pleśni), aż do sposobu obróbki termicznej (rakotwórcze substancje powstające podczas smażenia, pieczenia i duszenia). Więcej na temat w moim artykule na portalu dietetycy.org.pl.

DOBRY DETOKS NIE MUSI BYĆ GŁODÓWKĄ

Detoks wręcz nie może być głodówką! Po pierwsze dlatego, że przypuszczalnie dojdzie wtedy do utraty masy ciała (już w ciągu kilku dni), jednak tylko z powodu usunięcia wody z organizmu – nie jesteśmy w stanie w tak krótkim czasie pozbyć się tkanki tłuszczowej. Z drugiej strony, w ciągu nawet kilu dni detoksu (im dłuższa głodówka, tym gorszy efekt) nasz organizm przyzwyczai się do bardzo niskiej kaloryczności diety, a po powrocie do normalnego żywienia waga bardzo szybko wzrośnie, bo organizm nie będzie już potrzebował aż tak dużej kaloryczności. To właśnie jest efekt jo-jo.

Głodówka oznacza także niepełnowartościową dietę. To bardzo prosta droga do zachwiania równowagi organizmu, pogorszenia samopoczucia, zniechęcenia do diety i powrotu do złych nawyków żywieniowych.

PRZYGOTOWANIE: OD TEGO TRZEBA ZACZĄĆ

Celem każdego detoksu jest oczyszczenie organizmu, jednak, żeby to było możliwe potrzebne jest odpowiednie przygotowanie. Bez przygotowania już po kilku dniach detoksu możemy spodziewać się przykrych efektów: zmęczenie, bóle głowy, osłabienie kondycji włosów, skóry, paznokci, brak energii. A to dopiero początek listy! Przejście do detoksu musi stopniowe, dlatego przy stosowaniu detoksu (przynajmniej kiedy robimy to pierwszy raz), warto zaufać specjaliście.

Ja już od kwietnia – kiedy półki sklepowe zaczną zapełniać się wiosennymi produktami -zaproponuję Ci dwutygodniowy pakiet, w czasie którego przygotuję Cię do detoksu, dobrze go przeprowadzę i nauczę Cię, jak z niego wyjść bez efektu jo-jo.

Na podsumowanie napiszę tylko jedno: detoks to zdrowe oczyszczanie, a tylko przy okazji zdrowe odchudzanie!

Pisząc ten artykuł korzystałam z książki Ewy Jarosz Zdrowy detoks, polecam ją do przeczytania każdemu, kto planuje zmianę stylu życia.

Komentarze